söndag 15 oktober 2017

The Spritual World made a medium draw a picture of he lost son



A woman I know very well told about a wonderful thing when she took part in a week-course in mediumship. In a demonstration a medium draw a picture of he lost son.

Her story:

I april var jag på en mediumkurs en vecka i den spritualistiska kursgården Zwanenhof i Holland. Samtidigt med min kurs pågick en internationell mediumkurs med deltagare från bland annat USA, Holland, Tyskland och Finland. Min kurs var på svenska och bara med svenska deltagare (med den fantastiskt inspirerande och duktiga läraren Mia Ottosson).
En av de sista kvällarna samlades vi i kapellet för några demonstrationer. Två av de holländska eleverna stod på scen och en av dem skulle förmedla en andekontakt och den andra skulle ta emot samma kontakt men genom att andevärlden skulle hjälpa henne att måla denne på en bild. Mediet som pratade fick inte se bilden som målades.
Det var helt fantastiskt. Mediet började prata: Vi har en ung man …
Allt hon sade beskrev min döde yngste son samtidigt som bilden av honom växte fram på bilden som målades. Den tecknande medie-elever började med hans hår och jag kände så väl igen det och jag ryste i hela kroppen och blev så lycklig och glad.
Jag berättade om detta i en stor facebookgrupp för människor som är intresserade av frågor om livet efter döden. En av medlemmarna där är Nicole de Haas, en duktig lärare just på Zwanenhof, som var med när detta hände. Hon skrev i ett kommentar:
Jenny de Boer was the Dutch Spirit artist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar